Зад волана на Chevrolet Cruze !!!
Av7oManiA :: АвтоСвят :: Автосправочник
Страница 1 от 1
Зад волана на Chevrolet Cruze !!!
General Motors реши да извърши промяна в политиката на Chevrolet, като превърне моделите на марката в глобални. Освен това,
компанията ще наблегне сериозно на подобряване на тяхната визия и сигурност, за да ги направи още по-конкурентноспособни.
Първият от новите представители на марката е моделът Cruze, станал доста популярен, най-вече заради примамливата си цена и привлекателен външен вид.
Екипът ни имаше възможност да тества автомобила и по-точно дизеловата модификация, задвижвана от 2.0-литров агрегат, с мощност 150к.с.
История
Първото поколение на Chevrolet Cruze се продаваше в периода 2001-2008г., но то няма абсолютно нищо общо с днешния модел,
тъй като е съвместна разработка на GM и Suzuki, като японците го предлагаха под името Ignis.
Настоящият Cruze беше въведен на пазара в САЩ през 2008г., а на европейския се появи година по-късно. Той замества модела Lacetti в продуктовата гама на Chevrolet,
като освен седана, скоро ще бъдат въведени версии хечбек и комби.
Екстериор
Дизайнът на модела е наистина революционен за Chevrolet и демонстрира новият стилистичен език на марката. Той е дело на екип от Южна Корея,
но в създаването му са участвали и техни колеги от САЩ, Австралия и Германия, като идеята е била външният вид на автомобила да отговаря на европейските вкусове.
Инженерите на Chevrolet са обърнали голямо внимание на детайлите, като радиаторната решетка е разделена от линия, върху която стои логото на марката,
а задният капак е относително къс, с което се създава усещане за спортно купе с четири врати.
Интериор
По отношение на габарити, Cruze е по-дълъг и по-широк от Lacetti, като разбира се това се е отразило положително върху вътрешното пространство и багажното отделение.
Относно стил и материали, интериорът на автомобила е на светлинни години пред този на своя предшественик, като създава усещането, че се намирате в автомобил от по-висок клас.
Сериозна промяна е настъпила и при седалките, които са станали значително по-удобни, а тапицериите им по-качествени. Не мога да не отбележа,
че въпреки плавното скосяване на покрива, отзад остава достатъчно пространство над главите дори и на по-високи пътници, което е голям недостатък на някои конкурентни модели.
Инженерите на Chevrolet са извършили коренни промени по предната рама, носеща двигателя и трансмисията, като тя е фиксирана към каросерията,
посредством четири гумени тампона. По този начин са намалени значително шумът и вибрациите в интериора.
Двигатели
Наборът от двигатели на Chevrolet Cruze се състои от два бензинови и един турбодизелов. Първите са изцяло алуминиеви, със системи за променливо газоразпределение,
регулиращи всмукателните и изпускателните клапани, а дизеловият е оборудван серийно с филтър за твърди частици, без необходимост от периодична поддръжка.
Бензиновите агрегати са 1.6 и 1.8-литрови. Първият е с мощност 113к.с. и максимален въртящ момент 153Нм. при 4 200об/мин., докато при втория тези характеристики са съответно 141к.с. и 176Нм. при 3 600об/мин.,
като 85% от последния е наличен още при 2 000об/мин. Модификациите с тези двигатели ускоряват от 0-100км/ч. съответно за 12,5 и 10 сек., а средните им разходи на гориво са 6.7 и 6.8 л/100 км.
2.0-литровият дизелов агрегат доставя мощност от 150к.с., а максималният му въртящ момент достига 320Нм. при 2 000об/мин. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 10 сек., а средният му разход на гориво,
в комбинация с механична трансмисия, е 5.6л/100км. От Chevrolet са предвидили до края на годината да въведат и олекотена версия на този двигател, която да е още по-икономична, но нейната мощност ще е 125к.с.
Технологии
Chevrolet Cruze е първият автомобил на GM, използващ новата платформа Delta II, на която концернът залага големи надежди за своите глобални модели. Върху нея е изграден също новият Opel Astra,
както и очакваните догодина Chevrolet Volt, Opel Ampera и следващият Opel Zafira.
При разработването на спирачките, окачването и ходовата част на модела, инженерите на Chevrolet са взели предвид данни за навиците и вкусовете на средностатистическия европеец,
получени на базата на тестове, проведени по пътищата на Стария континент. Автомобилът е с по-широка следа, чрез което е подобрено поведението му на пътя.
Сигурност
Освен с атрактивен външен вид, новите модели на Chevrolet имат за цел да привличат клиенти и със своята здравина. Именно поради това, Cruze може да се похвали с изцяло нова каросерия,
която е със 140% по-здрава от тази на Lacetti. Точно тя е в основата на подобрените активна и пасивна безопасност, както и на минимализираните нива на вибрации и шум.
При разработването на модела са използвани специалисти на GM от всички краища на света и са приложени най-модерните и надеждни системи.
Неслучайно Cruze премина с отличие провежданите с него краштестове, тъй като 65% от конструкцията му е съставена от високоякостна стомана,
а в стандартното оборудване са включени антиблокиращата система на спирачките (ABS), електронното разпределение на спирачното усилие (EBD),
системата за контрол на сцеплението с настилката (TCS) и предлаганата по желание система за стабилност (ESC).
В случай на транспортно произшествие, Chevrolet Cruze разполага с деформационни зони отпред и отзад, които намаляват оптимално пораженията върху пътническия отсег.
От компанията се хвалят, че при скорост до 4км/ч., облицовките на предната и задната броня могат да поемат удар без повреди.
Цени и оборудване
По принцип цената на Chevrolet Cruze започва от 27 988 лв. при модификацията с 1.6-литров бензинов двигател, но в момента тече промоция и автомобилът може да бъде закупен само за 24 990лв.
(повече информация за промоцията може да намерите на Chevrolet.bg).
Моделът се предлага с познатите ни три нива на изпълнение - Base, LS и LT, като според тях, стандартното оборудване е различно. Интересно е, че независимо от нивото,
автомобилът разполага с филтри за изолиране на полените и неприятните миризми в постъпващия в купето въздух,
система за отопление на задното стъкло и аудио/CD система с възможност за възпроизвеждане на MP3 файлове.
Естествено с най-много екстри може да се похвали върховото ниво LT, при което аудио системата разполага също със CD-чейнджър, USB свързаност, изход за iPod и различен дизайн на панела върху централната конзола.
При LT също така климатичната инсталация е двузонна. Като допълнително оборудване пък може да бъде поръчана навигация със 7-инчов дисплей, която се предлага за първи път в този сегмент.
Заключение
Новият Cruze определено е моделът, с който Chevrolet поставя началото на нова ера в своята история, имаща за цел да промени коренно настроението на клиентите към марката,
като им предложи модели с модерна визия и отлична пасивна и активна безопасност.
Разбира се, може да се работи още в тази насока, но от Chevrolet определено са решили да се заемат сериозно с поставените цели и демонстрират това с Cruze,
а атрактивната цена от 24 990лв. (според промоцията в момента) дава на модела известна преднина пред конкурентите му.
Вероятно тук е мястото да спомена две неща, които ми направиха голямо впечатление и които всеки, шофиращ в големите градове би забелязал. Автомобилът е изключително маневрен (радиусът му на завой е 10,9м.),
а видимостта във всички посоки е отлична, като се виждат безпроблемно останалите участници в движението, независимо от коя страна се намират.
Тестовият автомобил
Както вече споменах, тестовият Chevrolet Cruze е оборудван с 2.0-литров двигател, с мощност 150к.с., а скоростната кутия е шестстепенна автоматична. Тази комбинация му позволява да ускорява от 0-100км/ч. за 9.9сек.
и да развива максимална скорост от 205км/ч., докато средният разход на гориво е 6.7л/100км.
Автомобилът е с най-високото ниво на изпълнение LT, което ще рече, че разполага с множество допълнителни екстри, достатъчни да превърнат пътуването ви в удоволствие. Неговата цена е 39 059лв.,
но тъй като в момента има промоция на Cruze, можете да закупите автомобила по-изгодно.
Имайте предвид, че за няколко дни успях да измина почти 1 000км. с Cruze и спокойно мога да заявя, че марката Chevrolet я очаква голямо бъдеще, особено ако продължава да напредва със същите темпове,
а при положение, че си е поставила високи цели, това със сигурност ще се случи.
Източник: avtoblog.bg
компанията ще наблегне сериозно на подобряване на тяхната визия и сигурност, за да ги направи още по-конкурентноспособни.
Първият от новите представители на марката е моделът Cruze, станал доста популярен, най-вече заради примамливата си цена и привлекателен външен вид.
Екипът ни имаше възможност да тества автомобила и по-точно дизеловата модификация, задвижвана от 2.0-литров агрегат, с мощност 150к.с.
История
Първото поколение на Chevrolet Cruze се продаваше в периода 2001-2008г., но то няма абсолютно нищо общо с днешния модел,
тъй като е съвместна разработка на GM и Suzuki, като японците го предлагаха под името Ignis.
Настоящият Cruze беше въведен на пазара в САЩ през 2008г., а на европейския се появи година по-късно. Той замества модела Lacetti в продуктовата гама на Chevrolet,
като освен седана, скоро ще бъдат въведени версии хечбек и комби.
Екстериор
Дизайнът на модела е наистина революционен за Chevrolet и демонстрира новият стилистичен език на марката. Той е дело на екип от Южна Корея,
но в създаването му са участвали и техни колеги от САЩ, Австралия и Германия, като идеята е била външният вид на автомобила да отговаря на европейските вкусове.
Инженерите на Chevrolet са обърнали голямо внимание на детайлите, като радиаторната решетка е разделена от линия, върху която стои логото на марката,
а задният капак е относително къс, с което се създава усещане за спортно купе с четири врати.
Интериор
По отношение на габарити, Cruze е по-дълъг и по-широк от Lacetti, като разбира се това се е отразило положително върху вътрешното пространство и багажното отделение.
Относно стил и материали, интериорът на автомобила е на светлинни години пред този на своя предшественик, като създава усещането, че се намирате в автомобил от по-висок клас.
Сериозна промяна е настъпила и при седалките, които са станали значително по-удобни, а тапицериите им по-качествени. Не мога да не отбележа,
че въпреки плавното скосяване на покрива, отзад остава достатъчно пространство над главите дори и на по-високи пътници, което е голям недостатък на някои конкурентни модели.
Инженерите на Chevrolet са извършили коренни промени по предната рама, носеща двигателя и трансмисията, като тя е фиксирана към каросерията,
посредством четири гумени тампона. По този начин са намалени значително шумът и вибрациите в интериора.
Двигатели
Наборът от двигатели на Chevrolet Cruze се състои от два бензинови и един турбодизелов. Първите са изцяло алуминиеви, със системи за променливо газоразпределение,
регулиращи всмукателните и изпускателните клапани, а дизеловият е оборудван серийно с филтър за твърди частици, без необходимост от периодична поддръжка.
Бензиновите агрегати са 1.6 и 1.8-литрови. Първият е с мощност 113к.с. и максимален въртящ момент 153Нм. при 4 200об/мин., докато при втория тези характеристики са съответно 141к.с. и 176Нм. при 3 600об/мин.,
като 85% от последния е наличен още при 2 000об/мин. Модификациите с тези двигатели ускоряват от 0-100км/ч. съответно за 12,5 и 10 сек., а средните им разходи на гориво са 6.7 и 6.8 л/100 км.
2.0-литровият дизелов агрегат доставя мощност от 150к.с., а максималният му въртящ момент достига 320Нм. при 2 000об/мин. С него автомобилът ускорява от 0-100км/ч. за 10 сек., а средният му разход на гориво,
в комбинация с механична трансмисия, е 5.6л/100км. От Chevrolet са предвидили до края на годината да въведат и олекотена версия на този двигател, която да е още по-икономична, но нейната мощност ще е 125к.с.
Технологии
Chevrolet Cruze е първият автомобил на GM, използващ новата платформа Delta II, на която концернът залага големи надежди за своите глобални модели. Върху нея е изграден също новият Opel Astra,
както и очакваните догодина Chevrolet Volt, Opel Ampera и следващият Opel Zafira.
При разработването на спирачките, окачването и ходовата част на модела, инженерите на Chevrolet са взели предвид данни за навиците и вкусовете на средностатистическия европеец,
получени на базата на тестове, проведени по пътищата на Стария континент. Автомобилът е с по-широка следа, чрез което е подобрено поведението му на пътя.
Сигурност
Освен с атрактивен външен вид, новите модели на Chevrolet имат за цел да привличат клиенти и със своята здравина. Именно поради това, Cruze може да се похвали с изцяло нова каросерия,
която е със 140% по-здрава от тази на Lacetti. Точно тя е в основата на подобрените активна и пасивна безопасност, както и на минимализираните нива на вибрации и шум.
При разработването на модела са използвани специалисти на GM от всички краища на света и са приложени най-модерните и надеждни системи.
Неслучайно Cruze премина с отличие провежданите с него краштестове, тъй като 65% от конструкцията му е съставена от високоякостна стомана,
а в стандартното оборудване са включени антиблокиращата система на спирачките (ABS), електронното разпределение на спирачното усилие (EBD),
системата за контрол на сцеплението с настилката (TCS) и предлаганата по желание система за стабилност (ESC).
В случай на транспортно произшествие, Chevrolet Cruze разполага с деформационни зони отпред и отзад, които намаляват оптимално пораженията върху пътническия отсег.
От компанията се хвалят, че при скорост до 4км/ч., облицовките на предната и задната броня могат да поемат удар без повреди.
Цени и оборудване
По принцип цената на Chevrolet Cruze започва от 27 988 лв. при модификацията с 1.6-литров бензинов двигател, но в момента тече промоция и автомобилът може да бъде закупен само за 24 990лв.
(повече информация за промоцията може да намерите на Chevrolet.bg).
Моделът се предлага с познатите ни три нива на изпълнение - Base, LS и LT, като според тях, стандартното оборудване е различно. Интересно е, че независимо от нивото,
автомобилът разполага с филтри за изолиране на полените и неприятните миризми в постъпващия в купето въздух,
система за отопление на задното стъкло и аудио/CD система с възможност за възпроизвеждане на MP3 файлове.
Естествено с най-много екстри може да се похвали върховото ниво LT, при което аудио системата разполага също със CD-чейнджър, USB свързаност, изход за iPod и различен дизайн на панела върху централната конзола.
При LT също така климатичната инсталация е двузонна. Като допълнително оборудване пък може да бъде поръчана навигация със 7-инчов дисплей, която се предлага за първи път в този сегмент.
Заключение
Новият Cruze определено е моделът, с който Chevrolet поставя началото на нова ера в своята история, имаща за цел да промени коренно настроението на клиентите към марката,
като им предложи модели с модерна визия и отлична пасивна и активна безопасност.
Разбира се, може да се работи още в тази насока, но от Chevrolet определено са решили да се заемат сериозно с поставените цели и демонстрират това с Cruze,
а атрактивната цена от 24 990лв. (според промоцията в момента) дава на модела известна преднина пред конкурентите му.
Вероятно тук е мястото да спомена две неща, които ми направиха голямо впечатление и които всеки, шофиращ в големите градове би забелязал. Автомобилът е изключително маневрен (радиусът му на завой е 10,9м.),
а видимостта във всички посоки е отлична, като се виждат безпроблемно останалите участници в движението, независимо от коя страна се намират.
Тестовият автомобил
Както вече споменах, тестовият Chevrolet Cruze е оборудван с 2.0-литров двигател, с мощност 150к.с., а скоростната кутия е шестстепенна автоматична. Тази комбинация му позволява да ускорява от 0-100км/ч. за 9.9сек.
и да развива максимална скорост от 205км/ч., докато средният разход на гориво е 6.7л/100км.
Автомобилът е с най-високото ниво на изпълнение LT, което ще рече, че разполага с множество допълнителни екстри, достатъчни да превърнат пътуването ви в удоволствие. Неговата цена е 39 059лв.,
но тъй като в момента има промоция на Cruze, можете да закупите автомобила по-изгодно.
Имайте предвид, че за няколко дни успях да измина почти 1 000км. с Cruze и спокойно мога да заявя, че марката Chevrolet я очаква голямо бъдеще, особено ако продължава да напредва със същите темпове,
а при положение, че си е поставила високи цели, това със сигурност ще се случи.
Източник: avtoblog.bg
Similar topics
» Зад волана на Chevrolet Spark !!!
» Зад волана на Mitsubishi Pajero !!!
» Зад волана на Mercedes E-Class !!!
» Зад волана на Opel Insignia !!!
» Зад волана на BMW X1 !!!
» Зад волана на Mitsubishi Pajero !!!
» Зад волана на Mercedes E-Class !!!
» Зад волана на Opel Insignia !!!
» Зад волана на BMW X1 !!!
Av7oManiA :: АвтоСвят :: Автосправочник
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|