Зад волана на Opel Insignia !!!
Av7oManiA :: АвтоСвят :: Автосправочник
Страница 1 от 1
Зад волана на Opel Insignia !!!
От няколко месеца исках да тествам Opel Insignia, но все се разминавахме - или аз бях зает, или други колеги вече бяха заявили колите.
Точно преди да замина на почивка обаче късметът ми се усмихна и изпробвах качествата на модела, като за моя голяма радост това стана
с модификацията 2.0 CDTi ecoFlex (просто имам слабост към икономичните и екологични автомобили).
История
Opel Insignia беше въведен в края на 2008г., но всичко започва през 1970г., когато на бял свят се появява първият предшественик на съвременния модел - Ascona A.
Пет години по-късно на пазара вече е Ascona B, а през 1981-ва е пуснат в продажба и последният автомобил с това наименование – Ascona C.
В последствие от Opel решават за сменят името Ascona с Vectra, като излизат три поколения на модела, съответно през 1988, 1995 и 2002г.
Последното слиза от конвейра през 2008г., когато е заменено от настоящата Insignia, с която компанията отваря нова страница в своята история.
Екстериор
С Insignia, Opel поставя началото на новата стилистика на всички свои модели, която напълно съответства на динамичните характеристики на автомобила.
В дизайна са приложени така наречените форми на „крила” и „остриета”, като във всеки отделен модел те се интерпретират по свой начин.
Външният вид на автомобила създава усещане за елегантност и същевременно има неповторимо спортно излъчване, подсилено още повече от типичните за спортните купета линии на покрива.
Радиаторната решетка е доста голяма, а предните и задните светлини са с форма, определяна от дизайнерите на Opel като „крилата”. В предните фарове са вградени LED светлини, подчертаващи външните им краища.
Идеята за създаването на точно такъв вид светлини изобщо не е случайна, тъй като те оставят повече пространство за внушителната радиаторна решетка. По-важното обаче е,
че от компанията са си поставили една много интересна цел и тя е независимо дали виждате техен модел отпред или отзад, веднага до го отличавате от тези на останалите марки и да го разпознавате като Opel.
Интериор
Когато сте в Insignia, отново откривате елементи с форми на крило и острие, напълно в стила на външните. Идеята на интериорните дизайнери е била да създадат топла,
уютна и същевременно спортна среда, придържайки се към екстериорните линии.
За модела са предвидени четири нива на оборудване, според предпочитанията на клиента. Това са стандартно, Edition, Sport и топ нивото Cosmo.
Модел 2011 на Opel Insignia може да се поръча също с интериорен и ектериорен пакет OPC-Line, който включва спортен волан и скоростен лост с кожена облицовка,
алуминиеви педали и тъмен таван, а към изпълненията Sport и Cosmo се предлага допълнително пакетът Sport Edition.
Двигатели
Opel Insignia е наличен с пет бензинови и три дизелови двигателя. Мощностите на първите варират от 115 до 325к.с., а вторите всъщност са три версии на 2.0 CDTI,
доставящи 110, 130 и 160к.с. От Opel са разработили и две ecoFlex модификации, които използват дизеловите агрегати с мощности 130 и 160к.с. и могат да изминат с един резервоар (70л.) над 1 200км.
Повечето двигатели, с които се предлага автомобилът са получили допълнителни подобрения при модел 2011 и са довели до още по-добра енергийна ефективност и по-ниски нива на CO2 емисии. Така например,
при Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX отделяните вредни емисии са с цели 19% по-ниски, което съответства на комбиниран разход на гориво от 4.9л/100км. Всички дизелови агрегати са и с намалени нива на шум и вибрации.
При бензиновите най-съществена промяна е настъпила при 2.0 Turbo (220к.с.), който може да се похвали с 11% по-ниски разход на гориво и отделяни вредни емисии.
Независимо на кой двигател ще се спрете, вече ще разполагате с индикатор за смяна на по-висока предавка.
Всички модификации на Opel Insignia притежават едни от най-добрите динамични качества по отношение обем на двигателите им, в сравнение с тези на конкуренцията.
На върха на гамата застава Insignia OPC, която е най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога от Opel. Тя разполага с цели 325к.с.,
позволяващи и да ускорява от 0-100км/ч. за 6сек. Освен това, в нейното стандартно оборудване е включена системата за двойно предаване Adaptive 4x4.
Технологии
Тъй като сме на вълна технологии, а вече споменахме системата Adaptive 4x4, е редно да кажем нещо повече за нея. Тя представлява двойно предаване,
което независимо от пътните условия преразпределя въртящия момент към двете оси, осигурявайки оптимална стабилност, сцепление и управляемост.
Вземайки предвид, че от лансирането на Insignia до момента, 45% от клиентите, които са се спрели на модификацията с бензинов 2.0-литров турбодвигател,
са поръчали своя автомобил именно с Adaptive 4x4, от Opel са взели решение вече да предлагат тази технология и при дизеловата модификация 2.0 CDTI (160к.с.).
При Insignia, Opel въведе за първи път Adaptive Forward Lighting (AFL+), която адаптира светлинния сноп според климатичните условия и пътната обстановка.
Тя използва мощни биксенонови светлини и има цели 9 режима.
Друга революционна технология, която направи дебют в Insignia е ходовата система FlexRide. При нея водачът може да избира между стиловете на шофиране Sport и Tour,
при които поведението на автомобила съответно е по-спортно и по-комфортно, или да се спре на стандартния режим, при който технологията сама настройва окачването, според стила на шофиране и пътните условия.
Сигурност
От Opel гордо заявяват, че Insignia е един от най-сигурните автомобили на пътя, като тяхното твърдение е подкрепено от резултатите от проведени
краштестове на няколко независими организации и изключително богатото оборудване за осигуряване на безопасност.
Антиблокиращата спирачна система на автомобила е с електронно разпределение на спирачното усилие, контрол на спирачната сила в завой,
всеобхватна система за спирачна асистенция, включваща увеличаване на силата при внезапно спиране, почистване на спирачните дискове и подпомагане при потегляне по наклон.
Освен това, в стандартното оборудване са включени електронна стабилизираща програма, контрол на сцеплението с намаляване на тягата на двигателя и активиране на спирачната система,
комплексна система от въздушни възглавници, система за освобождаване на педалите при удар, активни опори на главите отпред, осигуряващи сигурна защита при камшичен удар и др.
Между броните и купето на автомобила пък са разположени два краш блока. Те представляват елементи, поемащи кинетичната енергия при удар,
предотвратявайки тежки повреди при леки удари, като тяхната подмяна излиза сравнително евтино и е много лесна.
Цени и оборудване
Opel Insignia е наличен във версии седан (4 врати), лифтбек (5 врати) и комби, като цената на модела започва от 37 550лв. Както вече споменахме,
той се предлага в четири различни изпълнения (стандартно, Edition, Sport и Cosmo), които гарантират, че всеки вкус ще бъде задоволен.
Автомобилът може да се похвали с изцяло нови седалки, оказващи положително влияние върху здравето на водача и пътниците,
като едновременно с това предоставят отлична ергономичност. Допълнително се предлага и активна система за вентилация на креслата, особено полезна при дълги пътувания.
Insignia разполага с доста богато стандартно оборудване, а и списъкът с екстри не е малък. Една от най-интересните глезотии е системата Advanced Park Assist,
която е в допълнение към парктроника. При нея два ултразвукови сензора следят за потенциални места за паркиране, когато колата се движи със скорост до 30км/ч.
Технологията сигнализира за наличието на свободно пространство само при положение, че то е с 1 метър по-дълго от автомобила,
след което софтуер изчислява оптималните маневри за паркиране и помага на водача да извърши процедурата.
Заключение
След като прекарах няколко дни с Insignia останах с много добри впечатления от модела, който значително превъзхожда във всички отношения предшественика си Vectra.
Ако точно в този момент трябваше да сменя личния си автомобил, то вероятността новият да е Insignia щеше да е доста голяма, макар да съм заклет фен на Mercedes.
На пръв поглед най-грабващото в модела определено е неговият дизайн, както външният, така и вътрешният. Една от причините да съм толкова впечатлен от Insignia е,
че съм фен на заоблените форми, а напоследък повечето автопроизводители залагат на по-ръбати.
Като се вгледаме „по-навътре” в автомобила обаче, разбираме, че не дизайнът трябва да се поставя на пиедестал, а иновативните технологични постижения и най-вече високоефетктивните двигатели,
които превръщат пътуването в истинско удоволствие, за което се плаща по-ниска цена.
Тестовият автомобил
Към тестовия Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFlex (160к.с.) имам само една забележка и тя е, че в оборудването му не е включена системата Adaptive 4x4, но това не е могло да стане,
защото когато е произведен автомобилът, тя не се е предлагала в комбинация с дизелов двигател. Тъй като вече се предоставя тази възможност, препоръчвам на всеки,
който се спре на Insignia с въпросния агрегат да отдели някой друг лев за технологията.
Всъщност от самия автомобил няма какво повече да се желае. Той разполага с богато стандартно оборудване, дължащо се на факта, че изпълнението е най-високото ниво Cosmo,
а и списъкът с допълнителните екстри е доста дълъг. Това обаче е оказало влияние върху цената, която е 64 380лв., но ако я сравните с тези на аналогичните модели на Audi,
BMW и Mercedes, разполагащи с такова оборудване, направо ще ви се стори ниска.
И докато за клиентите на трите премиум марки разходът на гориво не е от голямо значение, въпреки че по време на икономическа криза всички започват да си правят сметка,
то тези на Opel държат изключително много на въпросния показател. С пълен догоре резервоар, Insignia 2.0 CDTI ecoFlex (160к.с.) има автономия от 1 200км. при комбиниран разход на гориво,
но представете си какво разстояние може да изминете, ако шофирате само извънградско.
Автомобилът е на челните места по отношение икономия/производителност, като комбинираният разход е 4.9л/100км., а извън града спада дори до 3.9л/100км., но същевременно ускорението от 0-100км/ч. става за 9.5сек.
Основна заслуга за това има функцията „overboost”, с която максималният въртящ момент се увеличава от 350 на 380Нм. и е на разположение 15сек, като и при двете положения той е наличен още при 1 750об/мин.
Източник: avtoblog.bg
Точно преди да замина на почивка обаче късметът ми се усмихна и изпробвах качествата на модела, като за моя голяма радост това стана
с модификацията 2.0 CDTi ecoFlex (просто имам слабост към икономичните и екологични автомобили).
История
Opel Insignia беше въведен в края на 2008г., но всичко започва през 1970г., когато на бял свят се появява първият предшественик на съвременния модел - Ascona A.
Пет години по-късно на пазара вече е Ascona B, а през 1981-ва е пуснат в продажба и последният автомобил с това наименование – Ascona C.
В последствие от Opel решават за сменят името Ascona с Vectra, като излизат три поколения на модела, съответно през 1988, 1995 и 2002г.
Последното слиза от конвейра през 2008г., когато е заменено от настоящата Insignia, с която компанията отваря нова страница в своята история.
Екстериор
С Insignia, Opel поставя началото на новата стилистика на всички свои модели, която напълно съответства на динамичните характеристики на автомобила.
В дизайна са приложени така наречените форми на „крила” и „остриета”, като във всеки отделен модел те се интерпретират по свой начин.
Външният вид на автомобила създава усещане за елегантност и същевременно има неповторимо спортно излъчване, подсилено още повече от типичните за спортните купета линии на покрива.
Радиаторната решетка е доста голяма, а предните и задните светлини са с форма, определяна от дизайнерите на Opel като „крилата”. В предните фарове са вградени LED светлини, подчертаващи външните им краища.
Идеята за създаването на точно такъв вид светлини изобщо не е случайна, тъй като те оставят повече пространство за внушителната радиаторна решетка. По-важното обаче е,
че от компанията са си поставили една много интересна цел и тя е независимо дали виждате техен модел отпред или отзад, веднага до го отличавате от тези на останалите марки и да го разпознавате като Opel.
Интериор
Когато сте в Insignia, отново откривате елементи с форми на крило и острие, напълно в стила на външните. Идеята на интериорните дизайнери е била да създадат топла,
уютна и същевременно спортна среда, придържайки се към екстериорните линии.
За модела са предвидени четири нива на оборудване, според предпочитанията на клиента. Това са стандартно, Edition, Sport и топ нивото Cosmo.
Модел 2011 на Opel Insignia може да се поръча също с интериорен и ектериорен пакет OPC-Line, който включва спортен волан и скоростен лост с кожена облицовка,
алуминиеви педали и тъмен таван, а към изпълненията Sport и Cosmo се предлага допълнително пакетът Sport Edition.
Двигатели
Opel Insignia е наличен с пет бензинови и три дизелови двигателя. Мощностите на първите варират от 115 до 325к.с., а вторите всъщност са три версии на 2.0 CDTI,
доставящи 110, 130 и 160к.с. От Opel са разработили и две ecoFlex модификации, които използват дизеловите агрегати с мощности 130 и 160к.с. и могат да изминат с един резервоар (70л.) над 1 200км.
Повечето двигатели, с които се предлага автомобилът са получили допълнителни подобрения при модел 2011 и са довели до още по-добра енергийна ефективност и по-ниски нива на CO2 емисии. Така например,
при Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX отделяните вредни емисии са с цели 19% по-ниски, което съответства на комбиниран разход на гориво от 4.9л/100км. Всички дизелови агрегати са и с намалени нива на шум и вибрации.
При бензиновите най-съществена промяна е настъпила при 2.0 Turbo (220к.с.), който може да се похвали с 11% по-ниски разход на гориво и отделяни вредни емисии.
Независимо на кой двигател ще се спрете, вече ще разполагате с индикатор за смяна на по-висока предавка.
Всички модификации на Opel Insignia притежават едни от най-добрите динамични качества по отношение обем на двигателите им, в сравнение с тези на конкуренцията.
На върха на гамата застава Insignia OPC, която е най-мощният сериен автомобил, произвеждан някога от Opel. Тя разполага с цели 325к.с.,
позволяващи и да ускорява от 0-100км/ч. за 6сек. Освен това, в нейното стандартно оборудване е включена системата за двойно предаване Adaptive 4x4.
Технологии
Тъй като сме на вълна технологии, а вече споменахме системата Adaptive 4x4, е редно да кажем нещо повече за нея. Тя представлява двойно предаване,
което независимо от пътните условия преразпределя въртящия момент към двете оси, осигурявайки оптимална стабилност, сцепление и управляемост.
Вземайки предвид, че от лансирането на Insignia до момента, 45% от клиентите, които са се спрели на модификацията с бензинов 2.0-литров турбодвигател,
са поръчали своя автомобил именно с Adaptive 4x4, от Opel са взели решение вече да предлагат тази технология и при дизеловата модификация 2.0 CDTI (160к.с.).
При Insignia, Opel въведе за първи път Adaptive Forward Lighting (AFL+), която адаптира светлинния сноп според климатичните условия и пътната обстановка.
Тя използва мощни биксенонови светлини и има цели 9 режима.
Друга революционна технология, която направи дебют в Insignia е ходовата система FlexRide. При нея водачът може да избира между стиловете на шофиране Sport и Tour,
при които поведението на автомобила съответно е по-спортно и по-комфортно, или да се спре на стандартния режим, при който технологията сама настройва окачването, според стила на шофиране и пътните условия.
Сигурност
От Opel гордо заявяват, че Insignia е един от най-сигурните автомобили на пътя, като тяхното твърдение е подкрепено от резултатите от проведени
краштестове на няколко независими организации и изключително богатото оборудване за осигуряване на безопасност.
Антиблокиращата спирачна система на автомобила е с електронно разпределение на спирачното усилие, контрол на спирачната сила в завой,
всеобхватна система за спирачна асистенция, включваща увеличаване на силата при внезапно спиране, почистване на спирачните дискове и подпомагане при потегляне по наклон.
Освен това, в стандартното оборудване са включени електронна стабилизираща програма, контрол на сцеплението с намаляване на тягата на двигателя и активиране на спирачната система,
комплексна система от въздушни възглавници, система за освобождаване на педалите при удар, активни опори на главите отпред, осигуряващи сигурна защита при камшичен удар и др.
Между броните и купето на автомобила пък са разположени два краш блока. Те представляват елементи, поемащи кинетичната енергия при удар,
предотвратявайки тежки повреди при леки удари, като тяхната подмяна излиза сравнително евтино и е много лесна.
Цени и оборудване
Opel Insignia е наличен във версии седан (4 врати), лифтбек (5 врати) и комби, като цената на модела започва от 37 550лв. Както вече споменахме,
той се предлага в четири различни изпълнения (стандартно, Edition, Sport и Cosmo), които гарантират, че всеки вкус ще бъде задоволен.
Автомобилът може да се похвали с изцяло нови седалки, оказващи положително влияние върху здравето на водача и пътниците,
като едновременно с това предоставят отлична ергономичност. Допълнително се предлага и активна система за вентилация на креслата, особено полезна при дълги пътувания.
Insignia разполага с доста богато стандартно оборудване, а и списъкът с екстри не е малък. Една от най-интересните глезотии е системата Advanced Park Assist,
която е в допълнение към парктроника. При нея два ултразвукови сензора следят за потенциални места за паркиране, когато колата се движи със скорост до 30км/ч.
Технологията сигнализира за наличието на свободно пространство само при положение, че то е с 1 метър по-дълго от автомобила,
след което софтуер изчислява оптималните маневри за паркиране и помага на водача да извърши процедурата.
Заключение
След като прекарах няколко дни с Insignia останах с много добри впечатления от модела, който значително превъзхожда във всички отношения предшественика си Vectra.
Ако точно в този момент трябваше да сменя личния си автомобил, то вероятността новият да е Insignia щеше да е доста голяма, макар да съм заклет фен на Mercedes.
На пръв поглед най-грабващото в модела определено е неговият дизайн, както външният, така и вътрешният. Една от причините да съм толкова впечатлен от Insignia е,
че съм фен на заоблените форми, а напоследък повечето автопроизводители залагат на по-ръбати.
Като се вгледаме „по-навътре” в автомобила обаче, разбираме, че не дизайнът трябва да се поставя на пиедестал, а иновативните технологични постижения и най-вече високоефетктивните двигатели,
които превръщат пътуването в истинско удоволствие, за което се плаща по-ниска цена.
Тестовият автомобил
Към тестовия Opel Insignia 2.0 CDTI ecoFlex (160к.с.) имам само една забележка и тя е, че в оборудването му не е включена системата Adaptive 4x4, но това не е могло да стане,
защото когато е произведен автомобилът, тя не се е предлагала в комбинация с дизелов двигател. Тъй като вече се предоставя тази възможност, препоръчвам на всеки,
който се спре на Insignia с въпросния агрегат да отдели някой друг лев за технологията.
Всъщност от самия автомобил няма какво повече да се желае. Той разполага с богато стандартно оборудване, дължащо се на факта, че изпълнението е най-високото ниво Cosmo,
а и списъкът с допълнителните екстри е доста дълъг. Това обаче е оказало влияние върху цената, която е 64 380лв., но ако я сравните с тези на аналогичните модели на Audi,
BMW и Mercedes, разполагащи с такова оборудване, направо ще ви се стори ниска.
И докато за клиентите на трите премиум марки разходът на гориво не е от голямо значение, въпреки че по време на икономическа криза всички започват да си правят сметка,
то тези на Opel държат изключително много на въпросния показател. С пълен догоре резервоар, Insignia 2.0 CDTI ecoFlex (160к.с.) има автономия от 1 200км. при комбиниран разход на гориво,
но представете си какво разстояние може да изминете, ако шофирате само извънградско.
Автомобилът е на челните места по отношение икономия/производителност, като комбинираният разход е 4.9л/100км., а извън града спада дори до 3.9л/100км., но същевременно ускорението от 0-100км/ч. става за 9.5сек.
Основна заслуга за това има функцията „overboost”, с която максималният въртящ момент се увеличава от 350 на 380Нм. и е на разположение 15сек, като и при двете положения той е наличен още при 1 750об/мин.
Източник: avtoblog.bg
Similar topics
» Зад волана на новия Opel Astra !!!
» Зад волана на BMW X1 !!!
» Зад волана на Mercedes GLK 320 CDI !!!
» Зад волана на Chevrolet Spark !!!
» Зад волана на Mitsubishi Pajero !!!
» Зад волана на BMW X1 !!!
» Зад волана на Mercedes GLK 320 CDI !!!
» Зад волана на Chevrolet Spark !!!
» Зад волана на Mitsubishi Pajero !!!
Av7oManiA :: АвтоСвят :: Автосправочник
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|