Как да регулираме ръчната спирачка на BMW
Как да регулираме ръчната спирачка на BMW
[You must be registered and logged in to see this image.]
Често ръчната спирачка не функционира достатъчно добре поради различни причини. При повечето модели на BMW преди 2000 г. нейното устройство е идентично и настройването й е сравнително лесен процес. Ето как да го направим:
1. Отстранете декоративния маншон на ръчната спирачка. Той е на щипки и с внимателно дръпване ще излезе от мястото си. Издърпайте го напред по лоста, но не го сваляйте напълно, тъй като няма нужда от това.
2. В долната част на лоста ще видите 2 болта, те са съответно жилата за ляво и дясно задно колело. С ключ 10 мм. ги разхлабете изцяло, но не ги сваляйте.
3. Свалете задните гуми (или гума, ако нямате възможност да вдигнете цялата задница) и вдигнете колата на крик или подпори.
4. През една от дупките за болтове на спирачния диск ще видите малко зъбно колело (може да се наложи да завъртите диска, докато дупките съвпаднат). Ако искате, може да свалите и спирачния диск за по-лесно. С плоска отвертка завъртете зъбното колело по часовниковата стрелка за задно дясно и обратно на нея за задно ляво колело, така че да не може да завъртите съответната гума.
5. Когато не може да завъртите гумата повече, разхлабете зъбното колело с 10 „зъбчета” назад.
6. Върнете гумите и завийте болтовете.
7. Влезте и дръпнете ръчната спирачка няколко пъти, за да наместите жилата. Свалете я до долу и след това я дръпнете леко, така че да щракне 2 пъти.
8. Затегнете предварително разхлабените болтове до степен, при която гумите се въртят, но с леко съпротивление. Свалете ръчната до долу.
9. Включете на контакт и дръпнете ръчната до 1 щракване и проверете дали на таблото ще светне нейният индикатор. Дръпнете още една позиция и проверете дали индикаторът ще остане да свети.
10. Върнете маншона обратно, свалете колата от крика и затегнете болтовете. Пълният ефект на ръчната спирачка вече трябва да е между 7 и 8 щраквания на лоста.
Източник: ekak-avto.bg
Често ръчната спирачка не функционира достатъчно добре поради различни причини. При повечето модели на BMW преди 2000 г. нейното устройство е идентично и настройването й е сравнително лесен процес. Ето как да го направим:
1. Отстранете декоративния маншон на ръчната спирачка. Той е на щипки и с внимателно дръпване ще излезе от мястото си. Издърпайте го напред по лоста, но не го сваляйте напълно, тъй като няма нужда от това.
2. В долната част на лоста ще видите 2 болта, те са съответно жилата за ляво и дясно задно колело. С ключ 10 мм. ги разхлабете изцяло, но не ги сваляйте.
3. Свалете задните гуми (или гума, ако нямате възможност да вдигнете цялата задница) и вдигнете колата на крик или подпори.
4. През една от дупките за болтове на спирачния диск ще видите малко зъбно колело (може да се наложи да завъртите диска, докато дупките съвпаднат). Ако искате, може да свалите и спирачния диск за по-лесно. С плоска отвертка завъртете зъбното колело по часовниковата стрелка за задно дясно и обратно на нея за задно ляво колело, така че да не може да завъртите съответната гума.
5. Когато не може да завъртите гумата повече, разхлабете зъбното колело с 10 „зъбчета” назад.
6. Върнете гумите и завийте болтовете.
7. Влезте и дръпнете ръчната спирачка няколко пъти, за да наместите жилата. Свалете я до долу и след това я дръпнете леко, така че да щракне 2 пъти.
8. Затегнете предварително разхлабените болтове до степен, при която гумите се въртят, но с леко съпротивление. Свалете ръчната до долу.
9. Включете на контакт и дръпнете ръчната до 1 щракване и проверете дали на таблото ще светне нейният индикатор. Дръпнете още една позиция и проверете дали индикаторът ще остане да свети.
10. Върнете маншона обратно, свалете колата от крика и затегнете болтовете. Пълният ефект на ръчната спирачка вече трябва да е между 7 и 8 щраквания на лоста.
Източник: ekak-avto.bg
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|