Как да локализираме проблеми по ходовата част
Как да локализираме проблеми по ходовата част
[You must be registered and logged in to see this image.]
Окачването винаги поема най-голямата част от „емоциите” по пътищата, както и последиците от тяхното качество, което у нас, както знаем, е на традиционно ниско ниво. Затова е добре да можем да диагностицираме евентуалните проблеми по ходовата част преди да са станали прекалено големи и скъпи. Ето няколко метода за успешното им локализиране.
1. Макар че ще е трудно, намерете хубав прав участък със сравнително здрав и равен път. Ускорете до около 90 км/ч. и леко отпуснете захвата си на волана, оставяйки в позиция във всеки момент да "вземете в ръце" управлението на автомобила. Ако колата започне да дърпа вляво или дясно, или се налага постоянно да правите корекции с волана, може да има редица причини за това. От неправилно напомпани или износени гуми, през изкривена или небалансирана джанта до лош реглаж на предницата или износени компоненти по кормилната рейка.
2. Следващият тест е по-лесен, тъй като трябва да го проведете на неравен път. Ускорете постепенно до около 35-40 км/ч. и обърнете внимание на поведението на автомобила. Ако често се опитва да ви изхвърли от седалката или „потъва” много рязко в неравностите е възможно амортисьорите или пружините да са износени.
3. Намерете голямо празно пространство (празен паркинг например) и карайте в сравнително тесен кръг с около 50 км/ч. Ако колата се накланя прекалено много ще трябва да проверите амортисьорите и пружините. Ако воланът тресе или е нестабилен в завоя, е възможно да има проблеми по кормилната рейка или сервото. Износени маншони или изкривени компоненти по окачването ще накарат колата да не може да поддържа кръга равномерно.
4. Сега карайте направо при около 50 км/ч. и направете няколко резки манерви наляво и надясно. Ако чуете тракане или метални удари ще трябва да проверите карета, полуоски, маншони и дори амортисьори, ако колата се залюлее прекалено много. Ако воланът не е прецизен, вероятно ще се наложи ремонт на рейката.
5. По време на движение се вслушвайте за скърцащи „гумени” шумове, те са признак за износени амортисьори.
6. Ако чуете метално тракане, стържене или бучене по време на движение, е възможно да има износени лагери.
При локализирането на какъвто и да е потенциален проблем посетете сервиз за неговото диагностициране и отстраняване. Не рискувайте безопасността си.
Източник: ekak-avto.bg
Окачването винаги поема най-голямата част от „емоциите” по пътищата, както и последиците от тяхното качество, което у нас, както знаем, е на традиционно ниско ниво. Затова е добре да можем да диагностицираме евентуалните проблеми по ходовата част преди да са станали прекалено големи и скъпи. Ето няколко метода за успешното им локализиране.
1. Макар че ще е трудно, намерете хубав прав участък със сравнително здрав и равен път. Ускорете до около 90 км/ч. и леко отпуснете захвата си на волана, оставяйки в позиция във всеки момент да "вземете в ръце" управлението на автомобила. Ако колата започне да дърпа вляво или дясно, или се налага постоянно да правите корекции с волана, може да има редица причини за това. От неправилно напомпани или износени гуми, през изкривена или небалансирана джанта до лош реглаж на предницата или износени компоненти по кормилната рейка.
2. Следващият тест е по-лесен, тъй като трябва да го проведете на неравен път. Ускорете постепенно до около 35-40 км/ч. и обърнете внимание на поведението на автомобила. Ако често се опитва да ви изхвърли от седалката или „потъва” много рязко в неравностите е възможно амортисьорите или пружините да са износени.
3. Намерете голямо празно пространство (празен паркинг например) и карайте в сравнително тесен кръг с около 50 км/ч. Ако колата се накланя прекалено много ще трябва да проверите амортисьорите и пружините. Ако воланът тресе или е нестабилен в завоя, е възможно да има проблеми по кормилната рейка или сервото. Износени маншони или изкривени компоненти по окачването ще накарат колата да не може да поддържа кръга равномерно.
4. Сега карайте направо при около 50 км/ч. и направете няколко резки манерви наляво и надясно. Ако чуете тракане или метални удари ще трябва да проверите карета, полуоски, маншони и дори амортисьори, ако колата се залюлее прекалено много. Ако воланът не е прецизен, вероятно ще се наложи ремонт на рейката.
5. По време на движение се вслушвайте за скърцащи „гумени” шумове, те са признак за износени амортисьори.
6. Ако чуете метално тракане, стържене или бучене по време на движение, е възможно да има износени лагери.
При локализирането на какъвто и да е потенциален проблем посетете сервиз за неговото диагностициране и отстраняване. Не рискувайте безопасността си.
Източник: ekak-avto.bg
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|