Как се прави реглаж на предните колела
Как се прави реглаж на предните колела
[You must be registered and logged in to see this image.]
Ако колата ви „дърпа” в ляво или дясно, когато се движите по прав път или постоянно се налага да правите корекции с волана, за да поддържате права траектория, обикновено е време за реглаж на предните колела. Модерните сервизи използват лазери и сложни изчисления, за да регулират колелата, но това не означава, че не може да го направите и сами. Ето един от популярните методи за реглаж:
1. Вдигнете предницата на колата и я поставете на подпори. Блокирайте и задните колела, за да я закрепите сигурно. Може да подпрете и предните гуми да стъпят на нещо.
2. Включете колата на контакт (за да задействате хидравликата) и завъртете волана така, че гумите да са максимално „изправени”.
3. На височина от около 15 см. от земята поставете маркер с тебешир в средата на всяко задно колело (на повърхността, която прави контакт с пътя).
4. Измерете разстоянието между задните гуми между двата маркера и го запишете.
5. Направете същото и с предните гуми. Разликата в мерките ще ви покаже с колко предните гуми са извън правилния реглаж.
6. С помощта на подходящ гаечен ключ завъртете болтовете на кормилните накрайници към съответното колело. Горният болт обикновено „отваря” колелата навън, а долният, или вътрешният, регулира завиването.
7. След всяка направена промяна измерете разстоянието между двата маркера на предните гуми и го сравнете с това на задните. Когато съвпаднат, реглажът е готов.
8. Свалете колата на земята и отново измерете и въведете последни минимални корекции, ако е необходимо.
9. Покарайте колата и се порадвайте на резултата от труда си. Ако автомобилът продължава да „дърпа” е възможно да имате проблем с кормилната рейка или дори недобре балансирани/дефектни гуми.
Източник: ekak-avto.bg
Ако колата ви „дърпа” в ляво или дясно, когато се движите по прав път или постоянно се налага да правите корекции с волана, за да поддържате права траектория, обикновено е време за реглаж на предните колела. Модерните сервизи използват лазери и сложни изчисления, за да регулират колелата, но това не означава, че не може да го направите и сами. Ето един от популярните методи за реглаж:
1. Вдигнете предницата на колата и я поставете на подпори. Блокирайте и задните колела, за да я закрепите сигурно. Може да подпрете и предните гуми да стъпят на нещо.
2. Включете колата на контакт (за да задействате хидравликата) и завъртете волана така, че гумите да са максимално „изправени”.
3. На височина от около 15 см. от земята поставете маркер с тебешир в средата на всяко задно колело (на повърхността, която прави контакт с пътя).
4. Измерете разстоянието между задните гуми между двата маркера и го запишете.
5. Направете същото и с предните гуми. Разликата в мерките ще ви покаже с колко предните гуми са извън правилния реглаж.
6. С помощта на подходящ гаечен ключ завъртете болтовете на кормилните накрайници към съответното колело. Горният болт обикновено „отваря” колелата навън, а долният, или вътрешният, регулира завиването.
7. След всяка направена промяна измерете разстоянието между двата маркера на предните гуми и го сравнете с това на задните. Когато съвпаднат, реглажът е готов.
8. Свалете колата на земята и отново измерете и въведете последни минимални корекции, ако е необходимо.
9. Покарайте колата и се порадвайте на резултата от труда си. Ако автомобилът продължава да „дърпа” е възможно да имате проблем с кормилната рейка или дори недобре балансирани/дефектни гуми.
Източник: ekak-avto.bg
Similar topics
» Как да преценим дали колата се нуждае от реглаж
» Клип: Страст на колела !
» Клип: Красота на колела !
» Suzuki ще прави сериен модел на концепцията R3
» Клип: Страст на колела !
» Клип: Красота на колела !
» Suzuki ще прави сериен модел на концепцията R3
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|