Как правилно се разкача акумулатор
Как правилно се разкача акумулатор
[You must be registered and logged in to see this image.]
В повечето случаи дори не се замисляме, когато се налага да разкачим акумулатора, но в действителност, когато правим това, трябва да сме внимателни. Акумулаторите са пълни с опасни киселини, които понякога си проправят път до места, където може да влезем в контакт с тях. Разбира се самият процес по разкачане на акумулатор не е особено труден, а с малко внимание, ще е и напълно безопасен.
1. Прегледайте терминалите на акумулатора. Ако по тях има зелено-бяла субстанция, това е корозия, която трябва да се почисти. Популярен начин е забъркването на смес от сода за готвене и вода, която да се полее върху корозиралия терминал. След това се подсушава и почиства с кърпа. Повторете, ако не всичката прах се е махнала.
2. Изберете подходящия номер гаечен ключ и отвинтете гайката, която придържа клемата на кабела на отрицателния терминал (често отбелязан на акумулатора със знака минус или буквите NEG). Когато клемата се разхлаби достатъчно, я издърпайте от терминала.
3. Повторете метода от стъпка 2 и за позитивния терминал (отбелязан със знака плюс или буквите POS).
4. Полейте вътрешната част на клемите на кабелите със сместта от содата и водата и ги почистете с телена четка. Така ще подобрите контакта на клемите, което ще подобри и връзката на акумулатора с ел. системата.
5. Ако по акумулатора има видими следи от киселина, използвайте гумени ръкавици и първо я почистете, преди да предприемате останалите стъпки.
Източник: ekak-avto.bg
В повечето случаи дори не се замисляме, когато се налага да разкачим акумулатора, но в действителност, когато правим това, трябва да сме внимателни. Акумулаторите са пълни с опасни киселини, които понякога си проправят път до места, където може да влезем в контакт с тях. Разбира се самият процес по разкачане на акумулатор не е особено труден, а с малко внимание, ще е и напълно безопасен.
1. Прегледайте терминалите на акумулатора. Ако по тях има зелено-бяла субстанция, това е корозия, която трябва да се почисти. Популярен начин е забъркването на смес от сода за готвене и вода, която да се полее върху корозиралия терминал. След това се подсушава и почиства с кърпа. Повторете, ако не всичката прах се е махнала.
2. Изберете подходящия номер гаечен ключ и отвинтете гайката, която придържа клемата на кабела на отрицателния терминал (често отбелязан на акумулатора със знака минус или буквите NEG). Когато клемата се разхлаби достатъчно, я издърпайте от терминала.
3. Повторете метода от стъпка 2 и за позитивния терминал (отбелязан със знака плюс или буквите POS).
4. Полейте вътрешната част на клемите на кабелите със сместта от содата и водата и ги почистете с телена четка. Така ще подобрите контакта на клемите, което ще подобри и връзката на акумулатора с ел. системата.
5. Ако по акумулатора има видими следи от киселина, използвайте гумени ръкавици и първо я почистете, преди да предприемате останалите стъпки.
Източник: ekak-avto.bg
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|