Av7oManiA
Добре дошли във Av7oManiA !
Ето няколко причини, защо да се регистрирате !

- Достъп до всички раздели.
- Писане на коментари/теми.
- Ще можете да гласувате в анкети.
- Ще може да виждате изображенията.
- Ще може да виждате връзки/линкове.
- Ще можете да използвате Чат-а на форума.
- Ще можете да използвате всички допълнителни функции на форума.
- Ще имате право да пращате лични съобщения на другите потребители.
- Ще станете част от нашето голямо семейство.

Все още нямате регистрация ?
Заповядайте, напълно безплатно е и отнема само минутка.

Компресори

Go down

Компресори

Писане  Av7oManiA on Пон Дек 27 2010, 20:56

[You must be registered and logged in to see this image.]

Тука ще бъда по-кратък защото повечето неща вече ги написах. Компресора пак помпа въздух, но налягането зависи само от оборотите на двигателя (не и от товара му). Компресорите най-общо са 2 вида- центрофугни и винтови (roots). Центрофугните се използват при високооборотни мотори и прават налягане само при по-високи обороти- при това покачването на налягането е плавно- заедно със оборотите. Центрофугния компресор ще го познаеш по това че седи пред двигателя или отпред вдясно или ляво и прилича на голям алтернатор със тръби. Те са общо взето тихи и свирят само при високи обороти. Устроиството им е просто- перка (като студената на турбото), но от другата страна вместо малка перка има колело със жлеб през който е прекаран един от ремъците на двигателя.

Другия тип е винтов. Винтовият прави налягане със 2 огромни винта със едра резба които са зацепени един за друг. Ще го познаете по това, че една голяма кутия седи на двигателя отгоре.. Драгстерите които сте виждали със изрязани капаци за да се побере това отгоре и стърчи 2-3 педи.. Това е. Те се характеризират с това че правят налягане от много ниски обороти. Затова и са приложими при големи двигатели които не обичат да се въртят бързо. Характеризират се със Х/У числа- примерно 7/32 - това значи че за всеки 7 оборота на коляновия вал, компресора прави 32 оборота. Така че като прочетете някъде "7/32 blower".. това е.. разбира се има различни съотношения...

Прието е, че центрофугните са за коне, а винтовите - за въртящ момент. Разбира се това е много генерализирано, но идеята е че едните прават налягане при високи обороти (коне), другите при ниски (въртящ момент).

Налягането се определя от това колко бързо се върти коляновия вал, типа на компресора и диаметъра на ролката през която е прекаран ремъка на двигателя. От там и един от популярните начини да вдигаш налягането на компресорите е с инсталиране на по-малка ролка която се върти по-бързо. Супер просто и ефикасно/ евтино. Значи kомпресорите са мания? Нямат лаг (нали винаги се въртят), не се занимават със горещи газове че да се нагряват, не запушват изходящите тръби.. всичко е перфектно? ... Не ...

Те също имат своите термални проблеми. Всичко във компресора е голямо и се върти бавно. От там загряването е голямо. Ползват се радиатори (интеркоолер) точно както при турбото. Те също имат blowoff valves. Друг проблем е сцеплението на ремъка- при по-големи налягания компресора е значителен товар на двигателя и ремъка може да почне да скача или да приплъзва. Затова при такива апликации се използват широки (по 5-10см.) ремъци със ребра (огромните ремъци който виждате да се въртят отпред на драгстерите са точно това, също така очевадно е, че компресорите крадат коне от двигателя точно както климатика...

Източник: enginez.hit.bg

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОпИтВаМ сЕ дА БъДа СпРаВеДлИв и МиЛоСтИв нО кОгАтО мЕ пРе*бат сТаВам зВяР Див !!! ™

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Av7oManiA
Администратор
Администратор

Кара : Внимателно !
Брой мнения : 914
Точки : 2722
Репутация : 21
Настроение : Празнично
Регистрация : 14.12.2010
Местожителство : Бахамите

https://www.facebook.com/Av7oManiA http://twitter.com/#!/Av7oManiA

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите