Av7oManiA
Добре дошли във Av7oManiA !
Ето няколко причини, защо да се регистрирате !

- Достъп до всички раздели.
- Писане на коментари/теми.
- Ще можете да гласувате в анкети.
- Ще може да виждате изображенията.
- Ще може да виждате връзки/линкове.
- Ще можете да използвате Чат-а на форума.
- Ще можете да използвате всички допълнителни функции на форума.
- Ще имате право да пращате лични съобщения на другите потребители.
- Ще станете част от нашето голямо семейство.

Все още нямате регистрация ?
Заповядайте, напълно безплатно е и отнема само минутка.

Азот (Нитро)

Go down

Азот (Нитро)

Писане  Av7oManiA on Пон Дек 27 2010, 20:53

[You must be registered and logged in to see this image.]

Както казахме- идеята е повече и по-студен кислород във двигателя. Това освен със налягане може да стане и чрез впръскване на газ които изстудява въздухозаборника на двигателя, като също и позволява повече кислород да бъде усвоен във горивната смес.

Нитроса (NOS както неправилно се нарича от това, че една от фирмите се казва така) при сгъстено състояние е течен. Иначе е газообразен. Впръсква се във входящия колектор по 2 начина- "сух" (dry) при които инжекциона е просто поставен след въздушния филтър и "мокър" (wet) когато се впръсква във горивната смес и се доставя във двигателя през нормалните инжекциони (или директно под карбуратора както ние впръскваме газта). Бутилката е винаги във багажника (или поне там трябва да бъде) поради съображения за сигурност. От там със тръбичка се извежда до двигателя. Там има електрически клапан (два за по-сигурно) които се оперират от шофьора или от устроиство закачено за оборотомера (rpm window switch). Идеята е, че сместа се пуска само на високи обороти където няма да представлява такъв "удар" за двигателя. Всяка грешка се наказва жестоко със силни детонации, строшени бутала, мотовилки, скоростна кутия, заден мост и тн.. Шега няма- особено ако пръскаш много. Как се смята колко да се пръска? Инжекторите са сметнати на коне- 50,75,100,200,500,1000 и тн. Разбира се тези числа са вярни за определено налягане на бутилката- затова и е желателно налягането да е винаги еднакво. Да ама това става трудно? Затова хубавите системи си имат електрическо "одеалце" (снимката вдясно) което топли бутилката и се грижи за налягането да е горе долу еднакво (освен като ти е почти празна бутилката- тогава нищо не помага)

Повечето големи системи (от 200 нагоре) са поне 2-степенни- компютър или копче активира първите 100 коня, след малко време (0.5-2 сек.) се включва и втората.. това е със цел да не се загуби сцепление като изведнаж ти дойдат още 200 коня изведнъж). Друг момент за който трябва да се внимава е липса на налягане- натискаш, а то тръгва след 2 секунди като си вече до червеното- лошо така. Затова и преди да се ползва системата се продухва. Има си дюзи през които се изпуска малко газ- от там и като се състезават често се вижда преди старта как някои леко изпушва...

Друго за което се използва много ефикасно нитроса е като допълнение към турбо или компресорна инсталация. При този случай идеята е не да се побърка мотора от нитрос, а да се пръска с цел охлаждане на нагнетения от турбото/компресора въздух. Ефекта е толкова голям, че 50 коня инжекции качват 75-80 коня, 100 качват 160 и тн.. Също при големи турбота нитроса се ползва да "ритне" двигателя от ниските обороти. Много често се пръска във радиатора (интеркоолера) за цялостно охлаждане на системата.

Значи нитроса е супер, евтин, лесно се слага, нали? ... НЕ...

Повечето двигатели фабрично не могат да понесат много от смешния газ (същото важи и за турботата и компресорите). Повече от 75 коня е рядкост при модерните коли. Здраво направени американски коли със огромни двигатели като Додж Вайпер със 8 литра могат да понесат спокоино 200 коня.. Но това са изключения. Турбо/компресорите/нитроса постават допълнително натоварване на двигателя. За да го понесе, трябва да е смятан за него или поне да му е помогнато малко. Какво трябва да има един двигател за тази цел? Легирани бутала, ниска компресия (8:1 е нормално за турбо двигатели), възможност за връщане на центровката на запалването като функция на оборотите и налягането, иначе- детонации и дупки в буталата. Предполага се че компютъра може да вкара толкова гориво колкото е необходимо за да се поддържа идеалното съотношение гориво:въздух. Ако не "знае" как да пуска повече гориво- трябва да се препрограмира. Ако знае, ама горивната система е слаба, слага се по-мощна горивна помпа, допълнителни инжектори които да впръскват гориво като има налягане и тн. Защото най-лошото което може да ти се случи като помпаш е да ти обеднее сместа- веднага почват диви детонации и всичко става после много бързо и буталата после и за пепелници не стават.

Източник: enginez.hit.bg

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ОпИтВаМ сЕ дА БъДа СпРаВеДлИв и МиЛоСтИв нО кОгАтО мЕ пРе*бат сТаВам зВяР Див !!! ™

[You must be registered and logged in to see this link.]
avatar
Av7oManiA
Администратор
Администратор

Кара : Внимателно !
Брой мнения : 914
Точки : 2722
Репутация : 21
Настроение : Празнично
Регистрация : 14.12.2010
Местожителство : Бахамите

http://www.facebook.com/Av7oManiA http://twitter.com/#!/Av7oManiA

Върнете се в началото Go down

Върнете се в началото


 
Permissions in this forum:
Не Можете да отговаряте на темите